Zo voorkom je eten uit verveling

10/01/2018 in: Mind

Voorkom verveling

Je kent dat vast wel. Je ploft op de bank, zet de tv aan en zonder dat je erbij stilstaat eet je een zak chips leeg. Of zijn alle chocolaatjes ineens op. Je verveelt je en je krijgt de behoefte om te eten. Je hebt geen energie om nog iets te ondernemen dus je blijft op de bank hangen en blijft eten, om (veelal onbewust) een leegte op te vullen.

Maak een planning
Probeer structuur aan te brengen in je dag. Maak een planning en schrijf op wat je die dag gaat doen. Zet in die planning niet alleen dat je gaat werken, maar ook dat je boodschappen gaat doen, gaat sporten, de kattenbak moet verschonen en dat je nog een uurtje tv gaat kijken. Door je aan deze planning te houden zul je merken dat je je niet meer verveelt. Sterker nog, je krijgt er meer energie van! Klusjes blijven niet liggen en dat zorgt ook voor een opgeruimd en energiek gevoel. En heb je toch af en toe nog een verveel-momentje, zorg dan dat je een mooi boek of een leuk spelletje bij de hand hebt. Zoek afleiding!

Extra hulp
Zie je ineens een smakelijke reclame op tv? Zap naar een ander kanaal of las een kleine pauze in. Kun je jezelf echt niet meer bedwingen, kies dan voor gezond. Zet geen schaaltje op tafel, maar pak in de keuken een handjevol noten.

Over de auteur:

Inge Brekvoort

Marketing & Communicatieadviseur