Vragen, suggesties of klachten?

Bestellen en retourneren

Je kunt gebruikmaken van onze producten en diensten als je onder begeleiding bent van één van onze The 1:1 Diet consulenten. Ben je dat nog niet? Zoek dan een consulent die écht bij jou past via de knop Zoek een consulent. Afvallen hoef je niet alleen te doen, dat doen we samen!

Zodra je onder begeleiding bent, kun jij je producten afhalen in de praktijk van je consulent. Het kan zijn dat je consulent het verzoek van je bestelling voor het afhalen in de praktijk een paar dagen voor je consult uitvraagt, zodat het er op tijd voor je is. Bij consulenten die online begeleiding aanbieden, kun jij je producten ook thuis of op een ander adres naar keuze laten bezorgen, zolang het op het vasteland in de Benelux is.

Het bestellen van producten gaat als volgt: Na het online consult of voordat je naar de praktijk van de consulent toe gaat, kun je in het linker menu van jouw persoonlijke portal op onze website op “Bestellen” klikken. Als je dat hebt gedaan, selecteer je de optie “Order versturen naar mijn afleveradres” of “Order via de consulent en af te halen bij de volgende afspraak”. Als je een keuze hebt gemaakt, verschijnen de artikelen die je kunt bestellen. Vul het aantal in achter de producten die je wilt bestellen en als je klaar bent klik je onderaan de pagina op “Verder”. Controleer op de volgende pagina je afleveradres of geef een alternatief afleveradres op. Selecteer vervolgens een betaalmethode en klik op “Verder”. Op de volgende pagina staat een samenvatting van je bestelling. Controleer of alles klopt, selecteer het vinkje dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden en klik vervolgens op “Betalen”. Nadat jouw betaling is voltooit, kun je je bestelling terugvinden onder het menu item “Bestelhistorie” in het linker menu.

Daar kunnen we gelukkig kort over zijn. Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Om de reis naar je ‘nieuwe ik’ zo succesvol mogelijk te laten verlopen, zal jouw consulent beginnen met een persoonlijk intakegesprek. Tijdens deze intake bespreek je onder andere je doelen, je motivatie, je gezondheid en je verwachtingen. Hier kunnen eenmalig kosten aan verbonden zijn. Op de profielpagina van jouw consulent kun je deze kosten terugvinden. Je mag er ook altijd naar vragen, daar is je consulent voor.

Bestellingen van producten vanaf €100,- worden gratis geleverd. Voor bestellingen tussen €35,- en €100,- wordt €6,- aan verzendkosten in rekening gebracht. Bestellingen onder €35,- worden helaas niet geaccepteerd voor thuisbezorging.

Alle producten die je bij ons koopt, vallen onder de wettelijke garantie. Wat dat wil zeggen? Een product moet zijn en voor je doen wat je ervan mag verwachten. In alle redelijkheid natuurlijk, dat dan weer wel.

Iedereen houdt van garantie. Wij houden van kwaliteit. De kwaliteit van onze producten komt namelijk niet zomaar ergens vandaan. De werkzaamheid en veiligheid van onze producten zijn tot stand gekomen in samenwerking met voedingsdeskundigen, onafhankelijke wetenschappers en wereldwijde klinische onderzoeken.

Op elk individueel product staat een THT-datum (tenminste houdbaar tot) vermeld en op welke manier het product het best bewaard kan worden. De producten bieden alle vitaminen en mineralen die je lichaam nodig heeft, dus het is belangrijk dat de kwaliteit ervan wordt gewaarborgd.

Als je de producten online hebt gekocht, heb je het recht om de overeenkomst te herroepen binnen een termijn van 14 dagen, zonder opgaaf van reden. De 14 dagen gaan in op het moment dat jij je pakketje hebt aangenomen, of als iemand anders dat heeft gedaan, mocht de bezorger je misgelopen zijn.

Het retourproces verloopt via jouw consulent. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, die je middels een verklaring aan je consulent laten weten dat je (een deel van) je bestelling wilt retourneren. Om het makkelijk te maken voor je, kun je meteen gebruikmaken van het Retourformulier (download Word document). Neem eerst contact op met je consulent om de afhandeling van je retour te bespreken. Vul daarna dit formulier in en stuur het naar je consulent samen met de goederen die je wilt retourneren. Let op: je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit om de overeenkomst te herroepen aan jouw consulent hebt medegedeeld, aan haar of hem terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Hoewel onze voorkeur sterk uitgaat naar de hiervoor beschreven procedure, zou je ook gebruik kunnen maken van het Europees modelformulier voor herroeping. Dit is echter niet verplicht.

Als je bovenstaande voorwaarden hebt nageleefd en binnen de 14 dagen hebt geretourneerd, zal jouw consulent de kwaliteit jouw retouren controleren. Het kan namelijk zijn dat er een waardevermindering op je retour wordt toegepast, omdat producten bijvoorbeeld beschadigd of opengemaakt zijn. In dat geval kan de consulent deze producten niet meer aan andere cliënten verkopen. Weggooien is zonde en op deze manier proberen verspilling van onze producten zoveel mogelijk tegen te gaan. Let er dus ook bij het inpakken van je retouren op dat het goed verpakt is.

Als er sprake is van een waardevermindering, wordt dat van het door de consulent terug te betalen bedrag afgehaald. Die zijn namelijk voor je eigen rekening. De terugbetaling door de consulent zal op het bankrekeningnummer worden overgemaakt waarmee je de desbetreffende bestelling hebt gedaan. Wil je de terugbetaling op een ander rekeningnummer ontvangen? Geen probleem! Geef dat dan tijdig aan bij je consulent.

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat de consulent op de hoogte is gesteld van jouw beslissing dat je de overeenkomst wenst te herroepen, van de consulent terug. De consulent mag wachten met terugbetaling tot hij of zij de goederen hebben teruggekregen. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw eigen rekening.

In beginsel is het retouradres gelijk aan het praktijkadres van jouw consulent. Zie hiervoor de website van The 1:1 Diet en zoek jouw consulent op. Het kan echter zijn dat jouw consulent een ander retouradres hanteert. Daarom is het belangrijk dat je eerst contact opneemt met je consulent om de afhandeling van je retouren te bespreken.

Geen goed antwoord op je vraag kunnen vinden? Ga dan naar onze klantenservice - Ik heb een vraag.
Heb je een klacht? Ga dan naar onze Klantenservice - ik heb een klacht
Heb je een opmerking of klacht over de producten? neem dan contact op met je Consulent
De inhoud van deze website is met de grootste zorg samengesteld. Mocht je desondanks een onvolledigheid of onjuistheid constateren, dan stellen wij het op prijs als je ons hierover wilt informeren via het vragenformulier.