Dieet > Hoe hoog leg jij de lat?

Hoe hoog leg jij de lat?

Hoe hoog leg jij de lat?

Als vrouw willen we allemaal wel de ronde billen van Jennifer Lopez, de strakke buik van Doutzen Kroes en als man de fitte look van George Clooney. En daar willen we ook niet al te veel voor hoeven doen. Het liefst gewoon liggend op de bank, tv kijkend met links een bak chips en rechts een fles cola.

Yeah right… dat gaat hem dus niet worden, helaas. Er zijn maar weinig mensen van nature gezegend met een 'killerbody', dus wil je dit bereiken dan zul je er toch echt wat voor moeten doen.

Wil je dit ook echt?
Ja, nee natuurlijk wil je dit! Maar ECHT? Dat is de vraag die je jezelf moet stellen wanneer je jezelf doelen stelt. Heb jij het er voor over jezelf 5 tot 7 keer per week uit te putten in de sportschool of om elke ochtend voor je werk die hardloopschoenen aan te trekken om die 5 kilometer te gaan rennen? Ja, die eerste week gaat dat super en je voelt je TE LEKKER.

Maar die 2e week komt de kink al in de kabel door allerlei dingen die er tussendoor komen en die op dat moment jouw prioriteit krijgen. Het doel is er nog steeds, maar de weg ernaartoe wordt al lastiger.

Hoe komt die kink in de kabel?
Je legt die lat veel te hoog voor jezelf. Waarom wil je dit nu ECHT…nee, ECHT?! Uiteraard zijn die ronde billen en dat strakke lijf nog steeds jouw doel, maar die weg ernaartoe is nu eenmaal niet de weg die veel Celebs bewandelen (of 'berennen').

Jouw leven is vaak niet die van de ‘fit people’ waar jij je aan meet. Jij hebt naast die baan en je kids ook nog een leven als kok, huishoudelijke hulp, vuilnisman, boodschappen meisje en liefhebbende echtgenoot(e). Best druk dus!

Die lat... die ligt te hoog
Wanneer je jezelf daarnaast TE grote doelen stelt oftewel … je de lat  voor jezelf TE hoog legt, is de kans op mislukken sky high.

Kleine stapjes en de lange termijn
Begin dus met kleine (re) stapjes en kijk bijvoorbeeld eerst eens naar het gezondheidsaspect in plaats van het volmaakt perfecte cosmetische plaatje.

Besef eens wat overgewicht doet op de lange termijn: (te) hoog cholesterol, hart- en vaatziekten, suikerziekte... allemaal een mogelijk gevolg van.

Jij bent de regisseur
Dat besef, een gezond, fit en lang leven te kunnen hebben ligt in jouw eigen handen. Hoe fijn is het met je (klein) kinderen te kunnen rennen en ravotten zonder na een paar minuten al uitgeblust te zijn. Begin gewoon eens met vaker de fiets te pakken, wat meer de trap te nemen i.p.v. de lift en gewoon lekker op je vrije dag een uurtje te gaan lopen.

Het zijn de kleine dingen die het verschil maken en uiteindelijk tot een groter doel reiken. Zoek stappen die binnen jouw bereik liggen en kijk niet te veel naar dat te mooie plaatje van diegene die vaak een compleet ander leven (en lijf) hebben dan dat jij hebt.

Hoe hoog leg jij de lat?

Hoe hoog leg jij de lat?

Als vrouw willen we allemaal wel de ronde billen van Jennifer Lopez, de strakke buik van Doutzen Kro ...

1 op 1 begeleiding

1 op 1 begeleiding

Wat maakt afvallen in de regel zo moeilijk? Nou, er komt heel wat bij kijken. Allereerst wil je van ...